Zbliżają się Święta, Ferie, Sylwester, a dla niektórych z Was również sezon narciarski.
Niestety, w swojej praktyce trenerskiej spotykam cały czas osoby, które mają „na swoim koncie” pozrywane więzadła kolanowe, ścięgna Achillesa lub dorobiły się innych kontuzji na nartach…. zdarzają się też złamania, skręcenia i zerwane mięśnie.
Czy zastanawialiście się kiedykolwiek, dlaczego tak się dzieje???

A jak wielu z Was ćwiczy cały rok? Dba o swoją kondycję, mobilność i stabilność regularnie, zapewniając sobie tym samym odpowiednie przygotowanie do sezonu narciarskiego????
Bo najczęściej w piątek wstajecie od biurka i komputera wsiadacie do samochodu, lub pociągu, którym jedziecie kilka – kilkanaście godzin i prosto na stok….. a potem prosto do szpitala, na zwolnienie, a często również na stół operacyjny….

Co zatem zrobić, żeby wyjazd na narty skończył się miło, a nie tragicznie?
Przede wszystkim PRZYGOTUJ SIĘ DO NART poprzez:

  • podjęcie aktywności fizycznej – zadbanie o kondycję i odpowiednią siłę mięśni nóg. Jeśli nie jesteś w stanie wejść po schodach na 5 piętro albo zrobić przysiadu…. to jak chcesz utrzymać się na śliskim stoku przez kilka minut???
  • rozciągnięcie mięśni przykurczonych od ciągłego siedzenia za biurkiem, w samochodzie i przed telewizorem
  • wzmocnienie mięśni głębokich, które zapewnią Ci odpowiednią stabilność i zabezpieczą Twój kręgosłup
  • pracę nad prawidłową motoryką ruchu pod okiem doświadczonego trenera, a nie bezmyślnym odtwarzaniem ćwiczeń zalecanych przez anonimowe osoby w sieci…

Jeżeli zależy Ci na zdrowiu swoim i swojej rodziny – przygotuj się do nart!!!

#trening #narty #zdrowie #kondycja #mięśniegłębokie #fitness

Share This
TreningPrzygotowania do sezonu narciarskiego