Dzisiaj temat, który jest często problematyczny dla moich podopiecznych czyli – Jedzenie poza domem.
Często podczas pierwszej konsultacji na której omawiamy dotychczasowy sposób odżywiania pojawia się wiece produktów/potraw powszechnie uważanych za tuczące i zapychające. Co ciekawe, najczęściej zdajemy sobie sprawę z tego, co nas tuczy, albo przeszkadza schudnąć, ale nie mamy pomysłu jak te potrawy wyeliminować.
Poniżej kilka przydatnych wskazówek jakimi należy się kierować jedząc posiłek poza domem – w stołówce podczas pracy, w podróży, czy podczas spotkań z przyjaciółmi.
zamawiaj dania z dużą ilością warzyw, jeżeli zamawiasz sałatkę możesz zawsze poprosić o podanie sosu osobno – wtedy Ty decydujesz ile sosu zużyjesz.
nie opychaj się chlebem w oczekiwaniu na posiłek – w restauracjach często jako tzw. starter podawane jest pieczywo z pastami – zarówno pieczywo jak i pasty na bazie hummusu, oliwy, majonezu czy śmietany są wysokokaloryczne.
unikaj sosów ze śmietaną, a wybieraj te na bazie oliwy, octu winnego, lub soku z cytryny.
pamiętaj, że nie musisz zjeść całej oferowanej porcji – jeżeli jesz w restauracji podziel się daniem z przyjaciółmi albo poproś o zapakowanie niedojedzonego posiłku „na wynos”. Jeżeli zamawiasz w stołówce – możesz z góry określić wielkość porcji ponieważ najczęściej są to potrawy „na wagę”.
wybieraj sałatkę lub zupę zamiast dużego dania typowo obiadowego, składającego się z mięsa, ziemniaków i gotowanych warzyw (szczególnie w zawiesistych sosach) – szczególnie gdy planujesz zjeść posiłek z rodziną po powrocie do domu.
jedz powoli, co pozwoli Ci zidentyfikować moment sytości i zapobiegnie uczuciu przejedzenia i senności występujące po zbyt obfitym posiłku. Dodatkowo, jak jemy powoli to dokładniej przeżuwamy jedzenie – ułatwia to trawienie i zwiększa wchłanianie witamin i minerałów zawartych w produktach.
jeżeli masz ochotę na mięso lub ryby zawsze wybieraj chude rodzaje. Ważny jest też sposób przygotowania – unikaj panierowanych, smażonych w tłuszczu potraw oraz mącznych, zawiesistych sosów. Jeśli to możliwe postaw na mięso grillowane, pieczone lub duszone z warzywami.

Podsumowując nawet kebab będzie dopuszczalny jeżeli
1. będzie w cienkim cieście
2. zamówimy go bez sera i sosu jogurtowo-śmietanowego
3. wybierzemy mięso drobiowe
4. poprosimy o dodanie podwójnej ilości surówki,
a na pewno będzie to lepsza opcja niż hamburger, pizza czy panierowany kurczak z frytkami, albo paluch z białej buły z wędliną i serem.

Share This
OdżywianieJedzenie poza domem